Vanavond weer foto’s, nu even een lijst van werkzaamheden vanaf December 2005 tot en met April 2006 :
Dec.2005 – kajuit gedeeltelijk betimmerd aan bakboordzijde en ook voorzien van Rockwool isolatie
Dec. 2005 – Ramen van de firma HORA geplaatst. Deze ramen zijn speciaal voor ons op maat gemaakt. Aluminium kozijnen voorzien van 6mm dik gehard veiligheidsglas.
Dec. 2005 – Betimmering aan BB afgemaakt en bedrading weggewerkt 220V/24V)
Dec. 2005 – Huidige kabelgat (werkplaats) leeg geruimd en gereinigd. Voorzien van stalen schotten als wanden en een stalen plafond (tevens berging
Dec. 2005 – Waterafvoer gootsteen keuken in huid gebrand en pijp op gelast (20 cm boven waterlijn…)
Dec. 2005 – Hal/toiletten/wasruimte geheel klaar en in beits gezet.
Dec. 2005 – Contactdozen voor schakelaars electrisch geplaatst in wanden waar mogelijk
Dec. 2005 – Plafond aan BB zijde van kajuit geplaatst en bekabeling verwerkt.
Dec. 2005 – Wand keuken geplaatst en voorzien van deurpost naar kajuit. Moet nog betimmerd worden.
Dec. 2005 – Ballast geleverd ! Totaal 3500 kg ponsdoppen (= klein metaalafval) aan boord gesjouwd en in speciale bakken gestort. Doel: het achterschip moest 7 cm zakken om koelwaterpijpen van kimkoeling onder water te krijgen en schroeftunnel verder onder water te krijgen t.b.v. een hoger schroefrendement.
Dec. 2005 – Werktemperatuur binnen is nu 3 graden constant. Niet altijd even warm dus om te werken…….
Dec. 2005 – Keukenwand is geplaatst en voorzien van deurkozijn en schakelaars. (En natuurlijk isolatie.)
Dec. 2005 – Keukenvloer (na het vegen van de spanten) gelegd en vastgeschroefd. Tevens trap definitief vastgezet op de nieuwe vloer.
Dec. 2005 – Gas en waterleidingen aangelegd in keuken. 10mm gasleiding en 15mm waterleiding. 2 stuks geisers (propaangas) zijn besteld. 1 voor de keuken en 1 voor het achteronder.
Dec. 2005 – Temperatuur aan boord in kajuit is nu -2 C Brrrrrrrrrrrrrrr………… We hebben een heteluchtkanon op gas bijgezet en een grote luchtdroger vanwege overvloedige condensvorming op nog niet betimmerde of geïsoleerde plaatsen (= 1 liter p/uur)
Dec. 2005 – Fourageruimte (aansluitend op keuken) bijna gereinigd en geschrapt. Hierna in de Sigma Multimastic Epoxy primer
Dec. 2005 – Fourageruimte geschilderd in met 2 lagen machinegroen (soort mintgroen)
Dec. 2005 – Pantryluik gemaakt in wand keuken/kajuit met als doel het doorgeven van pannen naar de kajuit en terug naar de keuken
Dec. 2005 – Machinekamer verder afgeschilderd met Sigma Topcoating kleur beige
Dec. 2005 – Vloerplaten machinekamer op Stella geheel kaal geschrapt (=tranenplaat!) en met Sigma coating (kleur groen/donker) gezet.
Dec. 2005 – Koekoek van achterroef geheel gerestaureerd en geconserveerd/behandeld op Stella in avonduren en als nieuw (!) retour gegaan naar Stelmar voor terugplaatsing locatie
Dec. 2005 – ramen aan SB zijde (4 stuks nog) ook geplaatst en kajuit gedeeltelijk betimmerd
Dec. 2005 – hydrofoor-installatie t.b.v van drinkwatersysteem aangeschaft samen met d.w. filter huis + filter . Naar boord gebracht voor latere installatie in het systeem
Dec. 2005 – Flowjet pomp aangeschaft t.b.v. van het vullen en spoelen van heren/damestoilet deze werkt op buitenwater en wordt later op een standpijp gekoppeld (nog door de werf aan te sluiten)
Jan. 2006 – Koekoek in kajuit betimmerd aan binnenzijde. Deze wordt later gebeitst in dezelfde kleur als de kajuit
Jan. 2006 – Betimmering kajuit aan SB zijde is nu bijna af.
Jan. 2006 – Hoofdmotor, keerkoppeling en schroefas in lijn gezet, moet nog vastgezet worden met speciale bouten.
Jan. 2006 – Brandstoftanks geschilderd in kleur bruin. Diverse afsluiters en peilglazen gedemonteerd voor revisie op Stella. Wanden machinekamer beige geschilderd.
Jan. 2006 – Begonnen met aanleg electrische installatie door Arnold Knook (Antwerpen 12).
Jan. 2006 – Alle TL-armaturen in kajuit en hal hangen en branden (in de kajuit althans) op walstroom
Jan. 2006 – Bull-eyes 24V hangen in de kajuit. Nog geen laagspanning aan boord, dus branden nog niet
Jan. 2006 – Kajuit is geheel betimmerd en bijna (plafond nog) klaar.
Jan. 2006 – Machinekamer (MK) begonnen. Hoofdmotor Kromhout uitgelijnd en vastgezet. Tevens de keerkoppeling en schroefas in lijn gezet
Jan. 2006 – Uitlaatstuk bij dekdoorvoer vernieuwd en naar dek doorgevoerd/afgelast en geïsoleerd
Jan. 2006 – Vloeren kaal geschrapt en geschilderd in groen
Jan. 2006 – Koelwaterleidingen gedemonteerd en schoongemaakt en geschilderd met blauwe lak
Jan. 2006 – Werkbankje kaal geschrapt en voorzien van machinegroen (kleur lak)
Jan. 2006 – Scheepshuis achter toegangstrap BB zijde gelakt in kleur donkerbruin (oud hollands)
Jan. 2006 – Ramen kajuit afgewerkt met afdeklijsten
Jan. 2006 – Extra leiding aangelicht in MK naar buiten toe, t.b.v. carterontluchting. Liep voorheen door schoorsteen heen.
Jan. 2006 – Expansietank hoofdmotor aangepast op uitlaat. Uitlaat liep zachtjes aan op deze tank.
Jan. 2006 – In MK onder BB en SB brandstoftanks 2 stuks separator filters geplaatst in brandstofleidingen. Deze scheiden het water af van de brandstof.
Jan. 2006 – Leiding 6mm smeeroliedruk aangepast en aangesloten naar stuurhuis voor meteraflezing.
Jan. 2006 – Betimmering keuken is ook bijna klaar.
Jan. 2006 – Temperatuur binnen is nu redelijk (3 a 4 graden). Luchtdroger 220V machine afgevoerd naar Stella (daarna weer terug naar NMS Engineering)
Jan. 2006 – Kajuit leeggeruimd (staal/hout) en binnen op het ponton gelegd. Tevens alle afval afgevoerd naar Stella.
Jan. 2006 – Vloer kajuit geplaatst/gelegd (helft kajuit)
Jan. 2006 – 220V TL-armaturen gehangen in MK, tevens 2 stuks bulle-eyes 24 V opgehangen. Nog niet aangesloten op het stroomnet.
Feb. 2006 – Werkbank MK geschilderd en bankschroef na revisie teruggemonteerd op locatie
Feb. 2006 – Spoelwaterleidingen toiletten/urinoir aangelegd in wasruimte en toiletruimte.
Feb. 2006 – Deuren kajuit/keuken/generatorruimte gemaakt en voorzien van hang en sluitwerk
Feb. 2006 – Machinekamerverlichting 220V/24V gehangen en aangesloten
Feb. 2006 – Houten schuiframen achteronder op Stella Maris gerestaureerd en in beits gezet
Feb. 2006 – Dekwas pomp (18 Ton/uur) besteld en op fundatie geplaatst.
Feb. 2006 – Machinekamer is mechanisch klaar. Meters en Andere appendages moeten nog worden aangesloten.
Mrt. 2006 – Toiletruimte verder betimmerd. Alleen het plafond nog.
Mrt. 2006 – Tussenschot toiletten geplaatst en voorzien van doorvoer spoelleiding.
Mrt. 2006 – Roestvrijstalen urinoir ontworpen en laten zetten in de juiste hoeken. Afvoer in scheepshuis gebrand en pijp geplaatst/gelast
Mrt. 2006 – Roestvrijstalen urinoir geplaatst en aangesloten
Mrt. 2006 – Hangend toilet aangeschaft met wandspoelunit
Mrt. 2006 – Spoelunit geplaatst en aangesloten in halkast
Mrt. 2006 – Houten platen uit fourage ruimte terug gelegd in kajuit.
Mrt. 2006 – Ruimte kraanbedrijf leeggeruimd en spullen afgevoerd naar Stella Maris.
Mrt. 2006 – Oude lenspijpen, leidingen etc. weggebrand en afgevoerd naar Stella Maris.
Mrt. 2006 – Kattekop (oude lenspomp) gedemonteerd en afgevoerd naar Stella Maris. Tevens de dekwaspomp (Stork) en de noodstroom – dynamo gedemonteerd.
Mrt. 2006 – Bij het demonteren van de aanzuigleiding voor de dekwaspomp is de leiding die was doorgeroest afgebroken en onstond er een lek in de bodempot. Gedicht met een houten prop en afgestort met beton. Later op de werf zal dit vervangen worden.
Mrt. 2006 – Wanden van kraanbedrijf geschrapt en ontvet en in ijzermenie gezet.
Mrt. 2006 – Begonnen met de wanden in Marinegrijs te zetten (Sigma Topcoat 5177)
Mrt. 2006 – Machinekamer-ventilatiefan aangeschaft en gaten gemaakt voor aan,-en afvoer schone lucht. Fan geplaatst op schot boven werkbank
Mrt. 2006 – Hangend toilet geplaatst en aangesloten. Wasfonteintje voor in de hoek gekocht en geplaatst in toiletruimte.
Apr. 2006 – Spoelleiding voor RVS urinoir gemaakt op Stella Maris en geplaatst
Apr. 2006 – Gasveren voor koekoek ramen besteld en geplaatst. Tevens voor toegangsluiken kajuit.
Apr. 2006 – Vloerdelen kraanbedrijf gedemonteerd en afgevoerd naar Stella Maris.
Apr. 2006 – Begonnen met het schoonschrapen van de spantvakken onder de vloer kraanbedrijf
Apr. 2006 – Spanten bij schroefasdoorvoer schoon gemaakt en in teer coating gezet (Sigma)
Apr. 2006 – toilet geplaatst en fonteintje opgehangen. Leidingwerk aangesloten en spoelinstallatie toilet in schoonmaakkast geplaatst
Apr. 2006 – In kraanbedrijf wanden en plafond geschilderd in Marine grijs (Sigma) .Tevens ruimte boven kraanbedrijf grijs geschilderd (tbv geiser)
Apr. 2006 – Nood-dynamo kraanbedrijf gereinigd en nagekeken en geschilderd
Apr. 2006 – Stalen machinekamer beluchtingskappen op Stella Maris gemaakt en aan boord gelast op luchtinlaat-openingen op stuurhut
Apr. 2006 – Schoonschrapen van spantvakken in kraanbedrijf vordert gestaag. Is erg vies en vet !
Apr. 2006 – Toiletruimte bijna klaar. Laatste wandplaat is geplaatst en met toegangsdeur begonnen
Apr. 2006 – Dek geborsteld en geheel in de ijzermenie gezet.
Apr. 2006 – Voormast verwijderd met brander en naar Stella Maris afgevoerd (nieuwe maken)
Apr. 2006 – Ontluchting drinkwatertanks (zwanehals) op dek gelast.
Apr. 2006 – Diverse inzetplaten voorzijde/zijden stuurhuis geplaatst op slechte stukken staalplaat
Apr. 2006 – Voorbereidingen getroffen voor Pinksteren. De Stelmar gaat gesleept worden door de Antwerpen 12 van Arnold Knook.
Apr. 2006 – Hoofdschakelaar dekwaspomp geplaatst
Apr. 2006 – Leidingwerk dekwaspomp aangesloten en geplaatst.
Apr. 2006 – Oude vloerdelen kraanbedrijf afgevoerd naar Stella Maris en opgestookt in vuurkuil
Apr. 2006 – Brandstoftank kraan dieselmotor gedemonteerd en afgevoerd naar Stella Maris. Hier zal een nieuwe tank voor gemaakt worden
Apr. 2006 – Voorbereidingen brandstoftank gemaakt. Tekeningen (AutoCad), staal etc.
Apr. 2006 – Dekwaspomp verder afgemonteerd met zuig- en persleiding. ’s Middags de hele middag proef gedraaid. Werkt fantastisch.
Apr. 2006 – Spanten in het kraanbedrijf zijn erg vet , dus heel moeilijk te reinigen. Maar gaat redelijk
Apr. 2006 – …