weekend 14/15 Okt.

Wederom een heleboel gedaan. Het achterschip ( de roef) had nog een aantal slechte plekken , welke vervangen moesten worden. Dit wilden we pertinent voor de winter gedaan hebben PLUS dat het de LAATSTE echte kilo’s staal waren sinds de verbouwing. Natuurlijk hebben we nog staalwerk genoeg te doen, maar dit was de laatste vervanging.
Dit is nu klaar en ook het originele Kadasternummer is weer op de oude plaats (volgens de meetbrief) terug geplaatst. Dit bevindt zich bovenaan de achterzijde van de roef. Aan de onderzijde hebben we over de gehele breedt een strook van 10cm hoog geplaatst.
In het fouragehok zijn de wanden opnieuw in fris groen gezet. (lak) En hierna is de linkerwand , als je binnenloopt, betimmerd met Okume hout.
UIteraard is er elektrisch ook weer een hoop bijgemaakt, maar hier komt wel een keer een apart hoofdstuk over. Er is inmiddels in het kraanbedrijf ook verlichting aangebracht.
OP het voordek zijn de zg. kettingpotten terug geplaatst. Een van de potten is vervangen (althans gedeeltelijk) want die was wel erg slecht er aan toe. Ziet er weer mooi uit .
Nu de ankerlier nog en we zijn compleet op het voordek.

roef

roef1

roef2

roer

1

2

3

4

5

6a