We zijn met de staalploeg verhuisd naar het kraanbedrijf om daar de boel geheel in orde te krijgen en aan te passen. Hier was al een en ander aan werk verricht (schoonmaken en schilderen vooral)maar er moet nog een heleboel gebeuren qua aanpassingen , vernieuwing en verbetering/renovatie.
Zo zijn we begonnen met een deuropening te maken tussen het fourage hok en het kraanbedrijf, om onszelf betere toegang te verschaffen, maar ook in een later stadium in geval van nood van twee kanten toegang/uitgang te hebben. Bij het demonteren en losbranden van de uitlaat kwamen we erachter dat een van de cylinders wel erg veel roet produceerde in het verleden, dus er werd ook gelijk een begin gemaakt met uit elkaar halen van de motor, ter revisie op Stella door de weeks.De schilders zijn volop bezig het geheel een fris tintje te geven. De staalploeg vindt dit niet altijd even leuk….(zeker als het nog nat is niet !)
Tussendoor hebben we ook de waterafvoeren van de gasbunnen bij het kraanbedrijf gemaakt en ingelast en getest op waterdichtheid.
In het stuurhuis is het frame voor de lessenaar van het dashboard klaar om bekleed te worden met hout, wat hierna een historische tint moet krijgen voor dat de meters en apparatuur erin kunnen geplaatst worden. De console voor de gasbediening wordt gedeeltelijk aan boord gerestaureerd en grotendeels op Stella doordeweeks.
Veel plezier met de fotootjes weer !