Weer een hoop gedaan ! Tijdens het test draaien van de Kromhout, vonden we emulsie (mix olie/water) in de smeerolie, dus besloten de olie(pijpen)koeler te demonteren en na te kijken (afpersen). Voor de rest loopt de kar perfect en werkt alles naar behoren.
Teven een externe dynamo geplaatst (24V) en een spansysteem daarvoor ontwikkeld.
In het stuurhuis is het uiteindelijke dashboard geplaatst (prefab Stella Maris) . Ziet er gelijk een stuk meer “af” uit !
Nu nog de wanden en plafond, beetje verlichting, beetje bedrading…. en dan is de stuurhut operationeel ! Over 2 weken varen we naar FIX om de ankerlier aan boord te laten hijsen.
FIX ; alvast bedankt !!
Ook zal HOLLAND DIVING INTERNATIONAL ons een bezoekje brengen om , alvorens de 2e werfbeurt, de kimkoelingpijpen te inspecteren en waar nodig te herstellen. Deze pijpen hadden al op de 1e werfbeurt vervangen moeten worden maar is niet gebeurd. Dus nu maar een duiker….
HDI ; alvast bedankt !!
Op Stella zijn we ondertussen druk bezig het zg. blauwe bord te maken. Dit is een bord wat gevoerd moet worden aan stuurboord zijde , wanneer er wordt afgeweken van de stuurboordswal. Dus als je eigenlijk gaat “spookvaren”op het water. Is wettelijk verplicht, dus de Stelmar II heeft het !
veel plezier met de foto’s .